nedeľa 22. januára 2017

Kúsok Bratislavy

Cítite to miesto?

Nie som rodená Bratislavčanka. Do hlavného mesta som prišla študovať vysokú školu. V Bratislave som však na sebe spozorovala, že cítim miesta. V mojom rodnom meste som  sa viac menej cítila neutrálne, respektíve som sa tým vôbec nezaoberala. Skrátka, ako som sa pohybovala v rôznych častiach hlavného mesta, som sa rôzne cítila, bez ohľadu na vonkajšie okolnosti alebo aktuálne osobné problémy, či starosti. Všimla som si, že na niektorých miestach sa skrátka cítim dobre, len čo prekročím svojou nohou nejakú pomyselnú hranicu. A na niektorých zase nie. A niektoré sú neutrálne. Doteraz to neviem presne identifikovať alebo predpovedať, kde sa budem cítiť fajn. Ale je úžasné, keď sa na takom mieste vyskytnem a ono to zase niekde vo mne klikne, to je ono, tu sa cítim príjemne, chcem tu zostať dlhšie. Jedným z takýchto miest je aj kaviareň Gaudí na Bazovej ulici v Bratislave a jej blízke okolie. Cítim príjemné vibrácie, keď sedím na terase pred kaviarňou a pozerám do protiľahlého parku. Dalo by sa možno povedať, že to bude  len tou kaviarňou, kávička, klídeček. Áno, sčasti určite, ale prečo to tak nie je pri iných? Ja myslím, že je to spôsobené tou zmesou všeličoho, čo sa na tom mieste "stretlo". Aj vy cítite to miesto? Ktoré je to vaše?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára